3 Şubat 2013 Pazar

Motorlu Taşıtlarda Conta Arızası Nasıl Anlaşılır?

Aracımızda bulunan üst kapak contasının yanması veya patlaması genelde motora hararet yaptırmamızla ilişkilendirilir.Bazı istisnai durumlar haricinde doğru bir tespittir.Bazı durumlarda çok kolay anlaşılsada bazen anlaşılması zaman alabilir.Örneğin sabah kalktınız işe gideceksiniz aracınızın rutin kontrollerini yapıyorsunuz yağ kontrolü su kontrolü vb. aracın suyunu dün tamamladığınız halde su eksilmiş yine tamamlıyorsunuz ve bağlantı hortumlarını radyatörü kontrol ediyorsunuz herşey normal diyerek aracınıza binip gidiyorsunuz .Yarın sabah aynı senaryo yine tekrarlanıyor ve bir tamirciye gitmenin zamanı geldi diyerek tamircinin yolunu tutuyorsunuz.Ustaya derdinizi anlatıp ustamız genel kontrolleri yaparken bekliyorsunuz.Ustamız yağ çubuğunu çekip yağı eliyle ve gözüyle kontrol ediyor motor kapağını açıyor(yağ koyduğumuz kapak) orayıda kontrol ediyor.Neden ilk etapta buraya bakılıyor çünkü conta patladığı veya yandığı durumda aracın soğutma suyu motor yağına karışır ve yağ üzerinde su damlacıkları bariz şekilde gözükür.Yağın rengi değişmiş sütlü kahve tonlarında bir renk almıştır.Eğer bu kontrolde her şey normal ise size ne kadar zamanda ne kadar su eksilttiği ile ilgili bir soru gelecek.Bu miktar azda olabilir çok fazlada olabilir.Yani suyu tamamladınız iki üç kilometre gittiniz gitmediniz hararet yükseldi fan devamlı çalışıyor yedek su kabından kaynama ve fokurdama sesleri geliyorsa anlayınki yüzde seksen contanız iş göremez durumdadır.Çünkü aracın soğutma suyu motorun yanma odasından girip egzos dan egzos gazıyla beraber atılmaktadır.Bunun sonucu olarakta araçta kısa sürede hararet yükselmekte ve aşırı şekilde su eksilmektedir.Bu arada kötü olansa gerçekten işin ehli olmıyan bir tamirciyse bu kontrolleri gözle yapıp size yok bir şey deyip iki üç kuruş alıp sizi gönderebilir yada yalan yanlış bilgilerle arızayı farklı bir yerde arıyabilir.Oysaki siz araçta bir sorun olduğunu bilmektesinizdir.Conta kontrolünde kullanılan bir diğer yöntem ise arabayı rölantide çalıştırıp radyatör kapağını açıp suyun hareketine bakmaktır az gaz verdiğimizde soğutma suyu fışkırır ve taşar şekilde hareketleniyorsa sorunu yine contada aramakta fayda vardır.Yağda sorun yok radyatörde taşma yok fakat yine su eksiliyor.Son bir kontrol şeklimiz daha var aracın egzosuna bakarız su damlacıkları oluşuyor mu diye ve aracı durdururuz.Bir müddet bekledikten sonra radyatör kapağı açık vaziyette marşa basarız .Marşa basar basmaz radyatör deki su fışkırıyorsa sorununu muz yine conta kaynaklıdır.Conta değişim işçiliği araca göre değişmekte ve tahmini bir iş günü sürmektedir.Contayı değiştiren ustaya muhakkak kapak kontrülünü yaptırınız ve taşlanması gerekiyor ise muhakkak taşlama ve test işlemini yaptırınız.Conta değişim ücreti minumum da aracına göre fiyat farklılığı göstermekle beraber iki yüz elli tl nin altına düşmemektedir.Kazasız arızasız günler geçirmeniz dileğiyle....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder